براي سلامت پوست‌تان در زمستان، انار و تخمه آفتابگردان بخوريد

۱۱ بازديد

خشكي شديد، پوسته‌پوسته شدن، ترك‌خوردگي و التهاب، مشكلاتي هستند كه پوست بسياري از افراد را در فصل زمستان آزار مي‌دهند. ما معمولا سرماي شديد بيرون از خانه و خشكي هواي درون خانه را به‌خاطر اين اتفاقات سرزنش مي‌كنيم، اما نمي‌دانيم كه مصرف بعضي از مواد غذايي مي‌تواند به بهبودي وضعيت سلامت پوست ما كمك كند.

 چندين نفر از پزشكان در ادامه به ما مي‌گويند كه از كدام مواد غذايي براي جلوگيري از مواجه شدن با مشكلات پوستي در فصل زمستان استفاده كنيم. دانه‌هاي انار به‌گفته دكتر تِرِور كِيتس، «از آن‌جايي كه مردم معمولا ميوه و سبزي كمتري در فصل زمستان مصرف مي‌كنند، آنتي‌اكسيدان كمتري هم به بدن‌شان مي‌رسد».

با اين‌حال، دانه‌هاي انار حاوي آنتي‌اكسيدان‌هاي مهمي هستند كه فوايد زيادي براي ما انسان‌ها دارند: محافظت از بدن در مقابل آسيب‌هاي ناشي از اشعه‌هاي خورشيد، مبارزه با التهاب و تقويت جريان خون. اين دانه‌هاي قدرتمند، نوعي آنتي‌اكسيدان به‌نام اسيد الاژيك هم دارند كه تجزيه كلاژن را كاهش مي‌دهد و از اين طريق، شكل‌گيري چين‌وچروك‌هاي پوستي را كمتر مي‌كند  و براي سلامت پوست مفيد است .

تخمه آفتابگردان دانه‌هاي آفتابگردان، منبع فوق‌العاده‌اي از ويتامين E هستند كه اهميت ويژه‌اي براي پوست دارد. ويتامين E، غشاي پوست را تقويت مي‌كند و از آن در مقابل راديكال‌هاي آزاد و اشعه‌هاي UV خورشيد محافظت مي‌كند. اين دانه‌ها حاوي اسيدهاي چرب امگا-۶ نيز هستند كه به رشد سلامت پوست كمك مي‌كنند و مقداري هم سلنيوم براي مبارزه با عفونت‌هاي پوستي براي بدن فراهم مي‌سازند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.